måndag 11 maj 2009

Fucking måndag!

Jaha, då var helgens rosa skimmer över. Och som någon observant människa frågade; tog du långhelg eftersom du golfade i fredags. Svar; ja det gjorde jag, men det är hemligt så nu pratar vi inte mer om det:-)

Måndag = arbete som i och för sig är rätt kul men...
Måndag = lite dåligt samvete över att lämna Piggen, även om han har det lika bra med pappen så far det alltid någon töntig "en bra mamma lämnar inte sitt barn så tidigt" grej över mig.
Måndag = påminnelse om allt arbete som inte är gjort, hur ska jag hinna innan jag blir ledig igen?????
Måndag = påminnelse om allt plugg som inte är gjort och det är mycket, och inget gör jag.
Måndag = ångest över hur jobb, plugg och allt annat ska hinnas med
Måndag = ångest över att det är ännu skitigare än innan helgen och att de nya städrutinerna som vi beslutade förra veckan inte överlevde ens sin första vecka. Här ser rent fördjävligt ut, vilket leder till...
Måndag = försöka förtränga allt skit så man kan jobba (kanske man ska ta stövlarna på sig när man går till sin lilla arbetsplats? Då kan man ju också leva i villfarelsen att man har nåt kreativt utejobb som jag fantiserar om ibland, men risken för tåbira är nog för stor, annars en bra idé)
Måndag = familjediskussioner om hur i helvete allt detta ska gå ihop. KUK!

Ja så nu bloggade jag också istället för att jobba, jag tror det blir en riktig skitdag det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar