måndag 4 maj 2009

Fläbb och dammsugning!?

Visste väl att det var för bra för att vara sant! Kan tydligen inte äta ohämmat av allt jag ser längre och ändå bli smalare. Egentligen Piggens fel atlltihopa skulle jag vilja säga. Först äter han så jävla mycket att jag håller på att svälta ihjäl hela tiden och har ett helvete att hitta nog mycket mat. Känner alla på Statoil efter vinterns alla nödstopp för att köpa mist två munkar på vägen hem (har då ca 5 minuters gångväg kvar)

Och nu, varje sockerflinga sätter sig direkt på magen och sockerbehovet har man ju gödslat upp till förbannelse. Så igår tänkte jag att nu får det vara nog. Bestämde mig för att bli lite hälsosammare och börja träna tillbaka lite magmuskler (slår ca 30 m kortare slag än innan graviditen dessutom).

Minimum 50 situps och 20 armhävningar/dag (vet att jag gör mer om jag bara kommer till så därför ett enkelt mål att nå för stressiga dagar). Sa till Mange: Du kan få bestämma nåt jag ska böta till dig de dagar jag inte gör mina situps och armhävningar. Han svarar: Du kan få dammsuga hela huset. WHAT!!?? HALLOOO!! det gör jag ju typ redan. Världens sämsta böteslapp var det, det måste han få äta upp på något vis (återkommer).

Började genast att äta bättre duktig som jag är;-)så när vi tog en eftermiddagsstroll för att köpa tidningen var jag tvungen att köpa lite frukt för omedelbar ituggning så jag inte skulle svimma. Öppnar tidningen och vad står det då där?? Man blir nu fet av frukt!!! Som jag sagt någon gång förut: Vad i helvete ska man äta?

1 kommentar:

  1. Du glömde nämna alla bullarna älskling, som jag köpte till gästerna som inte kom.

    SvaraRadera