söndag 15 mars 2009

Perfekt söndag



Helt, helt perfekt hade det blivit om S hade sovit lite längre än till kl 6. Men å andra sidan så hann vi ha en soft frukost, packa upp det mesta av kläderna från fjällsemestern och ändå vara ute i skogen när klockan var 10. Plutten som väckt oss alla i ottan somnade direkt som en sten. Efter en skön promenad satte vi oss på en höjd och drack en massa kaffe och tittade på solen. Vi dröjde oss kvar ute länge och fick till och med för oss att hämta utemöblerna. Sen har vi pulat lite med ditt och datt i behagligt söndagstempo och nu måste vi nog snart göra S sällskap bland täcken och kuddar.

Helt, helt operfekt hade dagen kunnat bli om inte min kära man avstyrde mitt annalkande dåliga humör som jag eldade igång när han inte kunde komma på var vi hade rena sängkläder. Snabbt var jag igång;
- om du inte vet var vi har sängkläderna så innebär det att du 1) aldrig har bytt sängkläder sen vi fkyttade hit (november) 2) aldrig tvättat och tagit reda på tvätt sen vi flyttade hit och 3) är helt dum i huvudet!
- säg vad du vill ska ändras så försöker vi göra det, sa då min ibland irriterande konstruktiva man.

Ja så nu har vi bytt ansvarsområden from imorgon måndag. Han har tvätt och toalettstädning och jag har dammsugning. Vi byter helt ett tag för att sen kanske prova att ha varanna vecka, vi får se. (Jag tror inte på varannan vecka för vi kommer aldrig komma ihåg vilken vecka det är men jag ska inte vara omöjlig utan kan prova det mesta.)

P.S. Jag tror han hade glömt att den som har tvätt också har toalettstädning men han lär ju bli varse det snart när han gluttar in här.

1 kommentar:

  1. åhh, va härligt de låter. Vad avis jag blir. Promenad ute i solen och kaffe är min högsta dröm just nu. Men ändå mitt i all bedrövelse så kan jag tänka på hur jäkla bra man har det. Vi har tak över huvudet och vi får vara tillsammans. På tal om det, när får vi se er igen?

    Kramar

    SvaraRadera