söndag 1 mars 2009

Helt färdig

Inte ett inlägg på hela helgen. Har städat och städat, både huset och bilen, tvättat, betalat räkningar och allt annat sånt där trist. Och sist men inte minst packat inför fjällen. Egentligen ryms vi inte i bilen alla fyra med skidor och allt annat som ska med, men efeter att ha lagt in räknigarna inser vi att vi bara kan drömma om en större bil.

Nu är vi helt färdiga och har kastat i oss lite kinamat i soffan. Hur kan allt ta så lång tid??? Saker man tidigare fixade med vänsterhanden tar nu evigheter. Sigge, Sigge supersöta silversigge vad mycket tid du tar. Och nu sover du sött som om inget hade hänt.

En liten paus stal jag till mig innan solen försvann. Satte på mig springskorna men det gick ganska tungt. Funderade på att bara sätta mig här och titta ut över viken istället.


Men jag kämpade vidare i söndagslugnet, alla andra måste ha varit hemma och jobbat med söndagssteken för ute var bara jag och hjortarna (de som inte låg och puttrade i någons gryta vill säga)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar