tisdag 24 februari 2009

Marit Paulsen!

S har somnat mitt under dammsugningen och fortsatter nu i sängen, helt otroligt! Så nu sitter jag och läser en gammal tidning igen (söndagens DN). Läser en intervju med Marit Paulsen och jag måste bara citera lite åt er andra som förmodligen har hunnit kasta denna tidning för länge sedan.

Reportern tycker hon ser smal ut, en del förklaras av att hon under vintern bott i på varmare breddgrader och golfat men resten förklarar hon så här:
"-Än så länge har jag bara civila kläder på mig. När jag blir offentlig köper jag kläder så att jag ser större ut.
- Stora feta morsor är mycket imponerande. Jag förstår inte den moderna kvinnokampens företrädare som springer runt i kortkort, samtidigt som de begär att bli behandlade med respekt. Kvinnor har den mest respektingivande rollen i mänsklighetens sociala samliv. Du känner ingen som skiter i morsan. Och du känner framförallt ingen man som inte är rädd när morsan blir arg!"

Ja asså hon rockar ju fett! Även om jag tycker man kan få springa runt i vilka kjolar man vill och ändå behandlas med respekt så ska jag tänka på detta när jag oroar mig för om jag inte är tillräckligt smal, snygg och cool.

Förutom att golfa hela vinter så har hon också skrivit en bok som tydligen ska knyta ihop debatten om matkvalitet med den om miljö och hur jorden ska kunna föda alla. Jag fortsätter att citera:
"-Jag grät när jag läste en bantningsspalt i en söndagsbilaga dör skribenten rekommenderade den bantande att äta minst 150g högvärdigt protein tre gånger per dag. Det betyder att det går åt 6000 liter vatten för att producera det feta människor äter på en dag för att kunna banta, samtidigt som världen lider av vattenbrist."

Oj, oj, nu blev det ännu mer komplicerat. Vad ska man egentligen äta?!?

1 kommentar:

  1. Såg nyligen av misstag ett tvprogram om detta. Det är ganska chockerande att det är så illa ställt som det är. Vi måste sluta äta så mycket nötkött och fördela jordens resurser rättvist. Vi får gå tillbaks till rovor och rötter snart;)

    Marit Paulsen är ju förvisso rätt cool men är hon inte folkpartist(väldigt ocoolt isåfall).

    SvaraRadera