söndag 22 februari 2009

Hemvändare?


DN hade en artikel om hemvändare härom dagen. Det kan faktiskt ha varit längre sen än så eftersom jag för tillfället ofta läser tidningen många dagar senare än tänkt. Då började jag i alla fall fundera på om man kommer att vända hemåt någon gång och med en hel del vemod kom jag fram till att det nog inte blir så. Då sa min kloka man som också hade läst med stort intresse, att han hade tänkt som så att det var just det vi hade gjort. Flyttat hem alltså men utan att flytta just hem. Som vanligt hade han ganska rätt, för här känns ju väldigt hemma och med alla fördelar som landet/småstäder har. Häromsistens jag skulle på systemet tex var det två personer före mig i kassan så det tog ovanligt lång tid att köpa vin, säkert nästan 5 minuter. En annan dag i veckan hade jag varit i stan (Stockholm) och träffat kompisar, vi skulle gå på promenad och fika, det var kallt grått och så där skitigt som det alltid blir efter allt sandande, så det blev mer fika än promenad. När jag mot eftermiddagen närmade mig hemma så var det vitt på marken och ganska mycket sol, den hade helt skymts i stan och dess strålar upptagits av allt grusdamm. Mycket trevlig promenad blev det med mig själv och mina småkillar. I år har det också varit ganska mycket snö, så det kanske är därför vi inbillar oss att vi flyttat hem.

1 kommentar:

  1. Vilken idyll! Förstår att det känns som att komma hem. Men jag kan inte hjälpa att va lite ego och tycka att det är synd att ni måste bo så långt bort, speciellt nu när kusin S kommit till världen.

    Själv har jag nog inte riktigt hittat hem ännu, vi får se vart man hamnar......

    SvaraRadera