onsdag 29 september 2010

Bodil Malmsten

är nog fan min idol. Cool kvinna med hudratals nojjor och idéer som dock inte verkar hindra henne från att göra precis vad hon känner för. Läs hennes blogg om ni inte gör det redan! Under inlägget "Små saker av stor betydlese" för en tid sedan hittade jag dessa små observationer:

"För en tid sedan kommenterade jag att SJ-chefen skyller tågeländet på att tågtrafiken ökar.
Jag förvånade mig över att ökande tågtrafik var ett problem för SJ.
Ett problem.
Ökad efterfrågan brukar vara vad företag eftersträvar, men uppenbarligen inte."

"Nu överväger Försäkringskassan att lägga ner kontoret i Skärholmen eftersom det kommer för mycket folk dit.
Populärt ställe - det lägger vi ner!
Skärholmsborna och de som bor i närheten får åka till city och sköta sina F-kasseärenden. Är de för sjuka får de skylla sig själva.
Områdeschefen säger: "Vi kan inte hantera kunderna på ett värdigt sätt."
Sedan när har det varit F-kassans prioritet, och vad är det för fel på att skaffa nya lokaler i Skärholmen, reparera de gamla eller överhuvudtaget vara lite kreativ?"


Just det är hon jävligt bra på, att observera underfundigheter vi andra bara springer förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar