fredag 31 juli 2009

Home sweet home

Ja nå då var vi hemma igen. Nerfärden gick som smort. Plutten sov mest hela tiden och vi hittade fin, fina rastställen. Särskilt det på Alnön där vi fick grillat och annat gott. Stort tack för det farfar och farmor Monica!


Här sitter vi och softar efter lunchen söder om Ö-vik. Näske-krog tror jag det hette och det rekommenderas starkt som pausställe när man är efter vägen. Ligger precis vid E4 = ingen omväg, god mat = ingen falukorv a´la långtradarchaffis så långt ögat kan se och dessutom ligger det alldeles vid vattnet = vackert och för de badsugna en liten strand. (Pulverdosan tog sig så klart ett litet dopp).

Vill ni veta Norrlandssemesterns tre missöden? Inte? ja men nu får ni det i alla fall.
1) Efter att vi varit tidningslösa i över ett halvår så beställde jag DN i en månad för endast 49:-. Fatta vad billigt! Ivrig blev man ju efter tidningstorkan och beställde genast. När tror ni den började komma? Just precis. Samma dag som vi åkte så nu har två av fyra veckor gått till spillo! Dessutom hade vi inte bett någon tömma postlådan eftersom vanliga posten brukar få plats ändå. Ja så ni kan ju tänka er....
2) Jag släpade med mig alla pluggböcker och skulle så äntligen bli klar med hemtentan. Jag har nu släpat hem allt igen men utan att ta fram dem en enda gång. Vad säger man!? Slöa arsle kanske.
3) Helt plötsligt en kväll när vi kollade på en lättsam liten film så från absolut ingenstans blev jag sugen på en Whisky. Jag gillar inte Whisky! Jag sa inget denna kväll utan låg och fantiserade om en stor fet Whisky för mig själv. Nästa kväll kunde jag inte hålla mig längre när övriga familjemedlemmar skulle ha sig en konjak, då blev jag ju bara tvungen att ta en whisky och nu är jag som helt fast. Varje dag tänker jag på hur gott det skulle vara med en Whisky. Det är ju sjukt! Förmodligen bara en tidsfråga innan jag tar mina ickepengar och går och köper en också.

1 kommentar:

  1. Lite sent läser jag detta om Vägkrogar. Håller med om att Näske Krog tillhör topp-skiktet efter E4. Några till som kan rekommenderas:

    - Svartviks Herrgård söder om S-vall
    - Axmar Brygga (mellan Tönnebro och Hagsta Krog). 1 mil från vägen, otrolig strömming och lax.

    Börje

    SvaraRadera